Çene Eklemi Tedavisi

TME (Temporomandibular eklem) hastalıkları, eklem içi veya eklem dışı patolojiler sonucunda eklem fonksiyonlarında meydana gelen problemlerden kaynaklanır. Hastaların birçoğu yüz ağrısı, kulak ağrısı, baş ağrısı şikayetiyle hekime başvurur. Genellikle de ilk başvurulan hekim grubu kulak-burun-boğaz hekimleri olur.

Belirtileri:
- Migrene benzeyen şiddetli baş ağrıları
- Kulaklarda çınlama
- Ağzınızı açıp kapatırken gıcırdama, klik veya tıkırtı sesi
- Çenenin sınırlı açılması, kilitlenmesi veya yerinden çıkması
- Boyunda ağrı veya sertlik
- Baş dönmesi, bayılma
- Çiğnerken ağrı
- Yüzde ağrı
- Dişleri birbiri üstüne kapatırken ağrı
- Çiğnerken çenede yorgunluk
- Esnerken ya da sakız çiğnerken zorluk ve ağrı
- Yüzde asimetri
Peki, bu problemlerin çözülmesi için ne yapmak gerekir?

Splint nedir?
Oldukça geniş bir uygulama alanı olan oklüzal splintlerin, temporomandibular eklem bozuklukları ve ilişkili problemlerinin tedavisinde kullanım amaçları; çiğneme kuvvetlerinin dağılımını düzenlemek, çiğneme kaslarını gevşeterek bu kasların aşırı aktivitesi nedeniyle oluşan ağrıyı azaltmak, anormal kas aktivitesini azaltan ve normal kas aktivitesini sağlayan en uygun kapanışı yaratmak, dişlerde aşınmaya neden olabilecek anormal kuvvetlerden dişleri ve çevre dokuları korumak, diş gıcırdatma ve sıkma gibi para fonksiyonel alışkanlıkların yapılmasını engellemektir. Bu şekilde; oklüzal splint tedavisi ile kas hiperaktivitesinden veya hatalı kapanıştan kaynaklanan düzensiz çiğneme kuvvetleri kontrol edilebilmektedir.